پروگرام کردن ARM با پروگرامر جیلینگ jlink
آموزش میکروکنترلر ARM
مطالب آموزشی میکرو کنترلر ARM و اطلاع رسانی

در قسمت قبلی بیان شد که می توان با پورت سریال میکرو خود را پروگرام کنیم. در یک برد که به صورت محصول ارائه شده از این روش می توان استفاده کرد تا در صورتی که بخواهیم مجدد آن را پروگرام کنیم امکان پذیر باشد. در صورتی که دسترسی به برد دیگر برای ما به دلیل بعد مسافت امکان پذیر نباشد از بوت لودر می توان استفاده کرد. زیرا مصرف کننده ای که برد را در اختیار دارد با اتصال به کامپیوتر و یه ریست کردن می  تواند فایروالی که ما در اختیار او قرار داده ایم را به سادگی و بدون درگیر کردن خود با نصب نرم افزاری روی میکرو قرار دهد. 

اما در صورتی که بخواهیم به غیر از پروگرام کردن، دیباگ کردن برنامه را هم از روی برد انجام دهیم لازم است از پروگرامر جیلینگ استفاده کنیم. دیباگ کردن از روی برد بدین معناست که خط به خط برنامه را در کامپایلر اجرا می شود و نتیجه را می توان در عمل روی برد مشاهده کرد. این کار در اجرای یک پروژه بسیار لازم خواهد شد و بسیار در وقت شما صرفه جویی خواهد کرد. زیرا موارد زیادی پیش خواهد امد که شما نمی دانید ایراد برنامه کجاست و تا خط به خط در عمل آن را اجرا نکنید نخواهید فهمید کجای برنامه ایراد دارد. مثلا با اجرای خطی می گوید باید این کار انجام شود ولی در عمل می بینید کار به صورت دیگری انجام شده است. اینجاست که متوجه می شوید این خط ان کار را لبه آن صورتی که می خواستید انجام نمی دهد و بایستی ان را اصلاح کنید . موارد زیاد دیگری وجود دارد که تا در عمل انجام ندهید و با آن برخورد نکنید متوجه مطلبی که گفتم نمی شوید و قدر این جیلینگ را متوجه نخواهید شدلبخند

در برد نهایی که شما به عنوان محصول استفاده می کنید و برای پروژه ای ساخته اید شاید لزومی نباشد رابط JTAG را برای پروگرام کردن با جیلینگ روی برد قرار دهید. ولی در بردهای آموزشی این رابط حتما قرار دارد. در شکل زیر جیلینگ به برد آموزشی که با استفاده از رابط jtag متصل شده است را نشان می دهد:

در این روش ابتدا بایستی نرم افزار(SEGER J-FLASH ARM)Setup_JLinkARM نصب شود. بعد از نصب این نرم افزار، وقتی کابل usb سخت افزار به کامپیوتر وصل شود توسط کامپیوتر شناسایی می شود. مانند فلاش مجیک در این روش، هم از خود نرم افزار و هم از خود کیل می توان میکرو را پروگرام کرد. برای اتصال بایستی تنظیمات اولیه را انجام داد. 


نظرات شما عزیزان:

یاس
ساعت1:19---17 فروردين 1394
سلام
دمتون گرم خیلی مطالب خوبی دارید.ممنون میشم اگه منو کمک کنید. من یه پروگرامر jlink دارم هر کاری میکنم کامپیوترم نمیشناسدش، تا الان سه ورژن از نرمافزار jlinkarm رو هم نصب کردم ولی نمیشناسه لطف کنید یه کمکی به من بکنید خ خ خ به کمک احتیاج دارم این پروژه ی درسیمه. ممنون
پاسخ: سلام. در این مورد بایستی شرکت فروشنده پروگرامر ساپورت کنه.


آوا
ساعت18:27---18 فروردين 1393
سلام

با تشکر از مطالبتون

شما مطلبي راجع به شبکه کردن ميکروکنترلرهاي ARMبا پروتکل TCP/IP نداريد؟

براي ارائه در کلاس مي خواهم نه اجرا

llk,k


پاسخ: سلام. بله. مطالبی که در کلاس گفته می شود را می توانید برای ارائه تان استفاده کنید ...


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 89
بازدید کل : 4969
تعداد مطالب : 9
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1